The Yard Residency 16

theYard.Residency.16 περίοδος β'

Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών παρουσιάζει τις συμμετοχές της β’περιόδου του προγράμματος φιλοξενίας theYard.Residency.16. Το 2016 είναι η έκτη συνεχόμενη χρονιά που λειτουργεί το καλλιτεχνικό πρόγραμμα με την φετινή θεματολογία: Η διάρκεια μιας στιγμής. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές το πρόγραμμα φιλοξενιών για το 2016 έχει χωριστεί σε τρεις κατηγορίες για συμμετοχή:
Ι. μια στιγμή –
ΙΙ. Αυτοσχεδιασμοί - Έργα σε εξέλιξη
ΙΙΙ. μια στιγμή στην αυλή

Για την β’ περίοδο επιλέγηκαν προτάσεις με πρωτότυπο και πειραματικό χαρακτήρα, με νέους δημιουργούς και ομάδες, από διαφορετικά πεδία των παραστατικών τεχνών. H ομάδα επιλογής για αυτή την περίοδο επέλεξε για το πρόγραμμα 12 συμμετοχές και 1 guest participant, από την Κύπρο και το εξωτερικό, οι οποίες ταίριαζαν με την φετινή θεματολογία και παρουσίαζαν ενδιαφέρον ως προς την προσέγγιση, την μεθοδολογία και την καλλιτεχνική ιδέα

Η διάρκεια μιας στιγμής.
«Υπάρχει η τωρινή τούτη η στιγμή;» Ν.Καζαντζάκης
Σαν ένα στοίχημα που εμφανίζεται κάθε φορά. Αν σταματήσω το χρόνο θα μπορέσω να αντιληφθώ τι γίνεται τώρα; Διερωτούμαι αν θα μπορέσω να δω εμένα ή εσένα ή τι περνά μπροστά μας. Πόσο διαρκεί μια στιγμή; Τι μπορεί να συμβεί σε μια στιγμή; Πόσα βήματα θα χρειαστεί να κάνουμε για να γίνει ο χώρος πιο μεγάλος; Πόσες στιγμές θα έχουμε;

Πρόγραμμα

1.

15|16.09 - 20:00 | μια στιγμή
When the Night Fell Away from the Sea [Μουσική] | Sarah Alden and Kyle Sanna

Οι στιγμές είναι περιόδοι συντονισμένες στο τώρα σαν προχωρά ο χρόνος. Η στιγμή είναι η κλεψύδρα της κοινής εμπειρίας μεταξύ του περιβάλοντος του ενός και την πραγματικότητα του άλλου, βασισμένο συχνά στο συναισθηματικό τους τοπίο.
Η επαφή με την φύση μας θυμίζει συνεχώς τα λειτουργικά συστήματα που είναι πέρα των δυνάμεων μας. Δεν μπορούμε να να κάνουμε πάυση στην φύση ούτε να την επαναλάβουμε. Όταν ανοίγουν τα σύννεφα, όταν πηδάει το ψάρι, όταν μας ξυπνά ο κεραυνός δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να δώσουμε σημασία. Αυτές οι στιγμές δεν ζητάνε την σημασία μας αλλά όταν το κάνουμε εξαφανίζουμε τα όρια μεταξύ του περιβάλοντος και του εαυτού μας.

Κρατήσεις 97813171
Διάρκεια φιλοξενίας 4 μέρες

2.
17|18.09- 20:30 | μια στιγμή

Αποσπάσματα Ερωτικού Λόγου 2016 [ Εικαστικό Περφόρμανς] | Δήμητρα Καλλίτση
Ιδέα/απόδοση/επιμέλεια/επεξεραγασία κειμένου- Δήμητρα Καλίτσι, Μέντορας- Αριάνα Μαρκουλίδου

Βασισμένη στο βιβλίο «Αποσπάσματα Ερωτικού Λόγου»(A Lover’s Discourse: Fragments) του Γάλλου λογοτέχνη θεωρητικού, φιλοσόφου, γλωσσολόγου, κριτικού, και σημειλόγου Ρολάν Μπάρτ, η περφόρμανς έχει ως στόχο να αποδώσει νέες έννοιες στις θεωρίες του Μπάρτ σχετικά με την ταυτότητα του Εραστή/«Ερωτευμένου Υποκείμενου» και του «Ερωτικού Αντικειμένου»/του Άλλου, διερευνώντας τα στάδια της ερωτικής σχέσης μέσα από θεωρητικές, φιλοσοφικές και πρακτικές προσεγγίσεις.

Κρατήσεις 99779007
Διάρκεια Φιλοξενίας 2 μέρες

3.

29|30.09- 21:00 | μια στιγμή
Tide
[Οπτικοακουστικό -Performance] | Ouroboros
Performance-Νικόλας Κάσινος, Visuals- Jeremy Carne

Το οπτικοακουστικό, χορευτικό περφόρμανς ‘Tide’ απο τους Ουροβόρος, είναι μια εξερεύνηση του χρόνου ως διάρκεια, μελετώντας τη σύγκρουση και ροή μεταξύ στάσης και κίνησης. Το περφόρμανς αυτό δημιουργεί ένα περιβάλλον στο το οποίο το αποτέλεσμα του χρόνου γίνεται αντιληπτό και η συσχέτιση μεταξύ μνήμης και εμπειρίας εξερευνάται μέσω της κίνησης. Αναλογίζοντας τρεις κοινοτοπίες του χρόνου: παρελθόν, παρών και μέλλον, σε μια προσπάθεια ανάλυσης και αντιπροσώπευσης της μορφής του.

Κρατήσεις 99629610
Διάρκεια φιλοξενίας 5 μέρες

4.

06|07.10- 20:00 | μια στιγμή

Πρώτη του χρόνου [performance] | Δημήτρης Χειμωνάς

Σύλληψη/εκτέλεση- Δημήτρης Χειμωνάς

«Γέρε χρόνε φύγε τώρα,

πάει η δική σου η σειρά,
ήρθε ο νέος με τα δώρα
με τραγούδια και χαρά!»
Το κοινό προσκαλείται στον εορτασμό μιας νέας εποχής, στις 6 και 7 του Οκτώβρη 2016.

Κρατήσεις  99430519

Διάρκεια φιλοξενίας 4 μέρες
5.
14| 15.10- 19:00 | μια στιγμή
Planting the Sensorium [performance art] | Νικολίνα Στυλιανού

Έννοια/ιδέα/ εικαστική παρέμβαση- Νικολίνα Στυλιανού, Τεχνικός Μουσικής/ οργανοποιός- Στέλιος Ανδρέου, Eικαστικός- Μαρία Ιωάννου

Είναι η ψυχολογική μου κατάσταση επηρεασμένη από το παρελθόν; Είμαι απλά ένα κατάλοιπο του παρελθόντος; και εάν είμαι, ποιοι είναι οι τύποι βαθιών επικοινωνιών, που έχει η ανθρώπινη κατάσταση;

Kρατήσεις 99146221
Διάρκεια φιλοξενίας 5 μέρες

6.

29|30|31.10- 20:30| μια στιγμή
Αγγελική [θέατρο] |
Fly Theatre

Κείμενο- Αγγελική Ματθαίου, Διασκευή Κειμένου- Κατερίνα Δαμβόγλου, Σκηνοθεσία/Δημιουργία- Κατερίνα Δαμβόγλου, Robin Beer, Jorge Arbert., Παίζουν- Κατερίνα Δαμβόγλου, Robin Beer, Νεκτάριος Θεοδώρου, Σκηνικά/Κοστούμια/Ήχος/Φως- Fly Theatre

Μονόλογος για τρεις - Η πραγματική ιστορία της Αγγελικής Ματθαίου.
Τρεις ηθοποιοί καταφέρνουν με απλά μέσα –την κουκλοπαιχτική, τη μιμική και τα σώματά τους– να μεταφέρουν επί σκηνής το ταξίδι ζωής της Μικρασιάτισσας Αγγελικής Ματθαίου.
Το προσφυγικό είναι ένα φλέγον ζήτημα που συνεχίζει να διχάζει την κοινή γνώμη. Μέσα από την προσωπική ιστορία της Αγγελικής τίθεται ξανά το ερώτημα: Τί εστί εθνική ταυτότητα; Γιατί η ζωή όλων μας μπορεί να αλλάξει σε μια στιγμή.

Κρατήσεις 99219103
Διάρκεια φιλοξενίας 5 μέρες

7.

04|05|06.11- 20:30 | μια στιγμή
Κλικ [χοροθέατρο] - Ομάδα Χορού Αέλιον

Χορογραφία/Σκηνοθεσία- Φωτεινή Περδικάκη, Ερμηνεύουν- Φώτης Νικολάου, Χάμιλτον Μοντέιρο, Αλεξία Περδικάκη, Ράνια Γλυμίτσα.

Εξερευνούμε τη προσέγγιση και την ανάγκη της παλιάς «στημένης» εικόνας των παλαιών φωτογράφων, και την αμηχανία που προέκυπτε από τη τότε σημαντικότητα της φωτογράφισης, σε αντίθεση με την εποχή μας όπου η τεχνολογική εξέλιξη αφαίρεσε αυτή τη μοναδικότητα και τη μετέτρεψε σε μία καθημερινότητα.

Κρατήσεις 99375877- 97890601
Διάρκεια φιλοξενίας 5 μέρες

8.
07|08.11- 15:00- 20:00 (ανοικτές πρόβες)
Πληθώρα [Παραστατική Παρουσίαση – ήχος και εικόνα] | Πενέλοπε Βασκές Χατζηλύρα

Οι στιγμές είναι μία συνεχής→ Οι στιγμές είναι μία συνεχής και ο διαμερισμός τους απαιτεί την αναγνώριση συμμετοχής σε μια στιγμή→ Η αναγνώριση συμμετοχής σε μια στιγμή, γίνεται επιτυχής, με τη βοήθεια σημείων αναφοράς→ Τα σημεία αναφοράς οδηγούν σε κάποια αντίληψη του κόσμου.
Ο χρόνος αποτελείται από μια φαινομενολογικά πραγματική εμπειρία. Με την παράθεση και επίστρωση ήχων και εικόνας , το πρόγραμμα στοχεύει στην παραγωγή των εν λόγω σημείων αναφοράς. Τα σημεία αναφοράς που παράγονται οδηγούν σε στιγμές χωρίς σκοπό που μπορούν να μετατραπούν σε στιγμές μεγάλης σημασίας ή σε στιγμές μεγάλων συνεπειών .

Κρατήσεις 95608645
Διάρκεια φιλοξενίας 2 μέρες

9.

14.11- 20:30 | μια στιγμή

Σημείο R [Performance] | Ομάδα Παρμπρίζ

Εικαστική επιμέλεια- Χρίστος Αβραάμ, Ηθοποιός- Νάγια Αναστασιάδου, Μουσικός-
Χριστόφορος Κωνσταντίνου (Kris Grecian), Χορογράφος/χορεύτρια- Μαρίνα Πογιατζη,́ Συγγραφέας- Στέφανος Σταυρίδης

Μέσα από ένα 30λεπτο περφόρμανς που θα περιλαμβάνει κίνηση, ζωντανή μουσική με κρουστά, λόγο και εικαστική δημιουργία, η Ομάδα Παρμπρίζ επιδιώκει να διερευνήσει τη στιγμή της προσωπικής (ατομικής) επανάστασης/εξέγερσης ενάντια σε μορφές εξουσίας και κοινωνικές συμβάσεις που περιορίζουν την έκφραση και την ατομική ελευθερία. Μέσα από ερωτήματα που θέτει ή έστω αποπειράται να διατυπώσει, η Ομάδα επιδιώκει να δηλώσει ότι η προσωπική επανάσταση, πέρα από μια στιγμή υπέρβασης, είναι και μια προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της σχέσης μας με τους άλλους ανθρώπους, αλλά και απαραίτητη διαδικασία αυτοπροσδιορισμού.
Κρατήσεις: 99407862
Διάρκεια φιλοξενίας 3 μέρες

10.

18|19.11 -21:00| αυτοσχεδιασμοί

άκ02 [μουσική] | Emiddio Vasquez

Άντωνης Αντωνίου, Παντελής Διαμαντίδης, Παναγιώτης Μηνά, Emiddio Vasquez

H άκ02 είναι μια δίμηνιαια σειρά ηχητικών δρώμενων που επιχειρεί να δημιουργήσει (ή να επανακτήσει) τον αναγκαίο χρόνο που μία ιστορία τοπικής ηλεκτρονικής μουσικής θα χρειαζόταν για να υπάρξει. Είναι η αντίστροφη αφήγηση μιας τέτοιας ιστορίας, και ως εκ τούτου, τα δρώμενα της θα διαφέρουν σειριακά σε χαρακτήρα και τοποθεσία.

Για την επίσκεψη μας στο theYard, η άκ02 παρουσιάζει δύο νύχτες αυτοσχέδιασμένου ήχου από τέσσερεις ντόπιους ηλεκτρονικούς μουσικούς χρησιμοποιόντας αλληλεπιδρώντα αναλογικά και ψηφιακά synthesizers (max/msp). Τα ντουέτα θα δώσουν μιαν ενδιαφέρον τροπή στην ιδέα του αυτοσχεδιασμού αφού τα ίδια τους τα όργανα θα μεταβάλλονται από τον συμπαίκτη τους, και αντιστρόφως.

Κρατήσεις 99212005

Διάρκεια φιλοξενίας 2 μέρες

11.

21|22|23.11- 20:30 | μια στιγμή
Αισθητή η μέιωση της σκόνης από άυριο [θέατρο] | Ενάκτ guest
Hθοποιοί- Έλενα Καλλινίκου, Μαρίνα Μακρή, Καλλιτεχνική Επιμέλεια- Εβίτα Ιωάννου

Η παράσταση αφορά μια devised θεατρική δουλειά με αφετηρία την κλισέ φράση «ζήσε τη στιγμή». ‘Εχωντας συλλέξει ακουστικό και οπτικοακουστικό υλικό από στιγμές προσωπικές, άβολες οικογενειακές στιγμές, βιώματα της καθημερινότητάς τους, και στιγμές από περιβάλλοντα, στα οποία αναγκάζονται να ζήσουν αλλά στα οποία δεν ανήκουν. Θα αποδομήσουμε αυτές τις στιγμές συζητήσεων, διαλόγων και μονολόγων, με το τρόπο που αντιλαμβανόμαστε εμείς με σκοπο να εξερευνήσουμε την έννοια του να ζείς το παρών, τη στιγμη, το τώρα αφού κατα τη δική μας άποψη η «στιγμή» δεν χωρά στο χρόνο που μετριεται αλλα στο άπειρο.

Κρατήσεις 96477431
Διάρκεια φιλοξενίας 4 μέρες

12.

02|03|04.12- 21:00 | μια στιγμή
Derestricted [performance/ βίντεο εγκατάσταση] | Σουζάνα Φιαλάς

Καλλιτεχνική Διεύθυνση / Χορογραφία / βίντεο εγκατάσταση- Σουζάνα Φιαλά, Περφόρμερς- Αλεξία Περδικάκη, Ράνια Γλυμίτσα , Μουσική / Επεξεργασία Ήχου- Σουζάνα Φιαλά, Φωτογραφία- Παύλος Βρυωνίδης

Η επιθυμία γίνεται ο τόπος όπου κανείς μπορεί να απενοχοποιηθεί από τις πράξεις του. Η απόσταση μεταξύ της πραγματικότητας και της φαντασίας μικραίνει διαρκώς και αναλώνεται στην ψευδαίσθηση και στους παραλογισμούς της καθημερινότητας.

Κρατήσεις 99377728

Διάρκεια φιλοξενίας 5 μέρες

13.

08|09.12- 21:00 | μια στιγμή

quest [Χορός] | Vision Q/Aneesha Michael

Περφόρμερ- Aneesha Μιχαήλ, Γλύπτης- Κυριάκος Καδη, Σύμβουλος- Bush Hartshorn

Το ‘quest’ είναι μια απόκρυφη σόλο περφόρμανς ή είναι ένα ντουέτο; Μεταξύ μιας γυναίκας και ενός λαμπρά λευκού γλυπτού ( πολύ στενές σκάλες ) του Κυριάκου Καδή. Φορώντας μόνο ένα ζωηρό κόκκινο τουρμπάνι, κυλά, ανεβαίνει, ισορροπεί αβέβαια ως τα άκρα. Μας προσφέρει εικόνες δύναμης, τρωτότητας, διωγμού και υποταγής. Όλα αυτά υποστηρίζονται από την τεράστια μουσική­ ρέκβιεμ του Gabriel Faure.

Κρατήσεις 96306617

Διάρκεια φιλοξενίας 2 μέρες

 

theYard.Residency.16

A’ περίοδος Μάρτιος – Αύγουστος 2016
Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Το 2016 είναι η έκτη συνεχόμενη χρονιά που θα λειτουργήσει το theYard.Residency και το πρόγραμμα φέτος παρουσιάζεται με μια ανανεωμένη δομή. Θα γίνουν δύο Ανοικτές Προσκλήσεις: η πρώτη περίοδος του προγράμματος φιλοξενίας θα καλύπτει τις συμμετοχές για Μάρτιο-Αύγουστο και η δεύτερη την περίοδο Σεπτέμβριο-Δεκέμβριο. Προτάσεις για συμμετοχή θα μπορούν να αποστείλουν νέοι καλλιτέχνες και πιο έμπειροι δημιουργοί, ομάδες, οργανισμοί κυρίως από την Κύπρο, όπως και στο πλαίσιο της ανταλλαγής και της κινητικότητας καλωσορίσει καλλιτέχνες από το εξωτερικό. Όλες οι προτάσεις πρέπε να είναι σχετικές με τη φετινή θεματολογία:

Η διάρκεια μιας στιγμής.
«Υπάρχει η τωρινή τούτη η στιγμή;» Ν.Καζαντζάκης
Σαν ένα στοίχημα που εμφανίζεται κάθε φορά. Αν σταματήσω το χρόνο θα μπορέσω να αντιληφθώ τι γίνεται τώρα; Διερωτούμαι αν θα μπορέσω να δω εμένα ή εσένα ή τι περνά μπροστά μας. Πόσο διαρκεί μια στιγμή; Τι μπορεί να συμβεί σε μια στιγμή; Πόσα βήματα θα χρειαστεί να κάνουμε για να γίνει ο χώρος πιο μεγάλος; Πόσες στιγμές θα έχουμε;

Συμμετοχές

1.
03.04 – 11:30 | μια στιγμή στην αυλή
Θοδωρής Κωστιδάκης/ ΚαραγκιόΖΕΙΣ παντού!
Oι αρραβώνες του Καραγκιόζη [θέατρο σκιών]

Κρατήσεις 96 845705

Πρόκειται για μια κλασική κωμωδία του ελληνικού θεάτρου σκιών, προσαρμοσμένη στη σύγχρονη πραγματικότητα. Η παράσταση απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και οικογένειες, αλλά είναι κατάλληλη για όλες τις ηλικίες.
Ο Καραγκιόζης προσλαμβάνεται ως υπηρέτης στο σπίτι ενός πλούσιου ανθρώπου, έτσι ώστε να υποδέχεται τους καλεσμένους που αναμένονται, οι οποίοι είναι επίδοξοι γαμπροί για την κόρη του οικοδεσπότη. Ως συνήθως, ο Καραγκιόζης ανατρέπει τα πάντα...
Ο Θοδωρής Κωστιδάκης είναι Καραγκιοζοπαίκτης, εμψυχωτής εργαστηρίων θεατρικού παιχνιδιού, με βασικές σπουδές και μεταπτυχιακό στην Αρχιτεκτονική και Θεωρία του Χώρου. Έμαθε την τέχνη του θεάτρου σκιών από τον πατέρα του, Τάκη Κωστιδάκη – τόσο της παράστασης όσο και της κατασκευής φιγούρων και σκηνικών. Το 2012 ίδρυσε το project «ΚαραγκιοΖΕΙΣ παντού!» μαζί με το Εργαστήρι Τέχνης και Θεάτρου “Arts and Moods”, όπου συμπράττοντας με διάφορες ομάδες τέχνης παρουσιάζει εκδηλώσεις και δράσεις βασισμένες στην τέχνη του θεάτρου σκιών.

2.
10.4 – 16:00- 18:00 | μια στιγμή στην αυλή
Ομάδα Ειδεκανού
Κρυφτοκυνηγητό [θεατρικό εργαστήρι για παιδιά]

Κρατήσεις 99 849598- 96 670490

μια διαδραστική θεατρική περιπέτεια για παιδιά με οδηγό
την ιστορία της Beatrice Rodriguez «Η Αρπαγή της Κότας»

Είναι μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Στο αγρόκτημα, η αρκούδα, ο λαγός, ο κόκκορας και οι κότες απολαμβάνουν το πρωινό τους. Ξαφνικά μέσα από τους θάμνους πετάγεται η αλεπού και αρπάζει μία από τις κότες. Τα ζώα του αγροκτήματος συνασπίζονται και μια ξέφρενη καταδίωξη ξεκινά μέσα σε δάση, θάλασσες και βουνά, η οποία καταλήγει σε ένα απρόσμενο τέλος.

Με οδηγό δραματοποίησης τα ζώα που πρωταγωνιστούν στην ιστορία χωρίς λόγια της Beatrice Rodriguez, «Η Αρπαγή της Κότας», το Θέατρο Ειδεκανού οργανώνει ένα θεατρικό εργαστήρι για παιδιά 6 με 10 χρονών.

Το εργαστήρι θα περιλαμβάνει:
● αφήγηση της ιστορίας με τη χρήση προτζέκτορα
● ηχοκινητική αναπαράσταση χαρακτήρων του παραμυθιού
● παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμούς και μεταμορφώσεις
● δημιουργία τοπίων και αντικειμένων του παραμυθιού με τη χρήση χαρτόκουτων
● αναπαράσταση της ιστορίας από τα παιδιά στο σκηνικό που θα δημιουργήσουν με τα χαρτόκουτα

Στόχοι εργαστηρίου:
● βιωματική κατανόηση της ιστορίας
● δημιουργική χρήση ενός “φτωχού” υλικού, όπως οι χαρτόκουτες, και ανάδειξή του σε σημαντικό στοιχείο της θεατρικής δράσης
● συνεργασία και επαφή στα πλαίσια της ομάδας

3.
18|19.04- 20:30 | μια στιγμή
Υπό Σκιάν
“Άνθρωποι και σκιές” με αφορμή τη γέννηση του Καραγκιόζη [ Αφήγηση|Θέατρο Σκιών|Μουσική]

Κρατήσεις 96 845705

Ο Καραγκιόζης είναι πρωτομάστορας στο χτίσιμο του νέου παλατιού του Πασά της Προύσσας. Η οικοδόμησή του καθυστερεί καθώς ο Καραγκιόζης το ρίχνει στα αστεία και τα γλέντια με τους εργάτες. Ενώ δέχεται τις απειλές του Πασά και τις συμβουλές του Χατζηαβάτη, γίνεται άθελά του ήρωας για τους εργάτες και εφιάλτης για τον Πασά.
Η τέχνη της αφήγησης συναντά τον Καραγκιόζη, την δράση στον μπερντέ και την ζωντανή μουσική μέσα στο ποτάμι των στιγμών ενός θρύλου που, όπως όλες οι αρχετυπικές ιστορίες, ξαναγίνεται κάθε φορά που τον αφηγούμαστε. Οι θρύλοι είναι άπιαστες στιγμές που αντλούν τη μαγεία τους εξίσου από το παρελθόν και το παρόν. Ο χώρος και ο χρόνος γίνονται σχετικοί, η εξουσία και η επανάσταση αναζητούν και πάλι νομιμοποίηση, η εικόνα και η ουσία πίσω από αυτή ανταγωνίζονται , η προπαγάνδα και η συνείδηση μπλέκονται, ο πλούτος και η φτώχεια που δεν αρκούν για να φτιάξουν ταυτότητες.
Το κωμικό εναλλάσσεται με το τραγικό, σε μια παράσταση για ενήλικες όπου οι σκιές κυριαρχούν – θεματικά, αλλά και σαν εκφραστικό μέσο.

4.
29.04- 18:00 | μια στιγμή
Achim Wieland
Egoland [παράσταση]

Κρατήσεις wieland@lookinglately.com

Τι θα γινόταν αν μπορούσες να χτίσεις ένα ανθρώπινο ον;
Ένα άτομο. Ένα δικό σου άτομο. Πώς θα μπορούσε να είναι;
Το «Egoland» διερευνά την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, όπου απρόσωπες και παγκόσμιες δυνάμεις μας αφήνουν εκτεθειμένους και ευάλωτους σε κάθε νέο δόγμα, πολιτικό κίνημα, θρησκεία, λαϊκίστικο συναίσθημα ή ηρωική φιγούρα. Διερευνά το όριο στο οποίο δεχόμαστε καταπιεστική συμπεριφορά, χάνουμε την ατομική ελευθερία για τα εθνικά συμφέροντα, αποδεχόμαστε συνολική επίβλεψη - τελικά δικαιολογώντας τις πιο αποτρόπαιες πράξεις της αδικίας και της βίας.
Η devised performance αμφισβητεί τα κίνητρα και τις επιλογές μας να ζούμε ως πολίτες με κρίση ή να παραμείνουμε χαμένα σώματα σε μια σιωπηλή μάζα, που πάλλεται στους ρυθμούς των ισχυρών δυνάμεων μη μπορώντας να καταλάβουμε, ή να μετέχουμε, ή να απαντήσουμε. Το «Εgoland» χρησιμοποιεί μια διαδραστική μορφή για να εξερευνήσει την παρέμβαση του κοινού ως δείγμα του πολιτικού θάρρους. Ξεκινώντας ως ένας κλασικός μονόλογος, ο performer επιτρέπει σταδιακά στο θεατή να επηρεάσει τις ενέργειές του, να χρωματίσει τα αισθήματα του και διαμορφώσει την πορεία της αφήγησης - καθιστώντας το κοινό υπεύθυνο για το αποτέλεσμα.

5.
22.05- 20:00 | αυτοσχεδιασμοί
Θέατρο Ειδεκανού
Γιώργης της Μπουρμαίνας: Στιγμές ζωής ενδόμυχου [θέατρο]

Κρατήσεις 99 849598 - 96 670490

«Γιωργής της Μπούρμπαινας: Στιγμές ζωής ενδόμυχου»

Πρώτες δοκιμές και πειραματισμοί της Ομάδας Ειδεκανού πάνω στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Έρως – Ήρως».

Το ενδιαφέρον της ομάδας εστιάζεται στο πως αντιμετωπίζει ο σημερινός θεατής ένα «ποιητικό» κείμενο μιας άλλης εποχής, γραμμένο σε μια ιδιαίτερη γλώσσα. Προκύπτουν ορισμένα σημαντικά ερωτήματα σε σχέση με το συγκεκριμένο εγχείρημα: είναι όντως διαχρονικό το έργο του Παπαδιαμάντη; Και αν είναι, ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που το καθιστούν διαχρονικό; Πως η ιδιότυπη γλώσσα του Παπαδιαμάντη καθίσταται προσβάσιμη και κατανοητή στο κοινό και δεν αποτελεί εμπόδιο στη θεατρική εμπειρία; Πως μπορεί να σωματοποιηθεί η γλώσσα αυτή και να ακουστεί σαν να είναι σημερινή; Πως μπορεί να γίνει η δημιουργία μιας παράστασης μια διαδικασία ανοιχτή και σε συνδιαλλαγή με το κοινό προς το οποίο απευθύνεται;

Στοιχεία της ανοιχτής δοκιμής στο Yard Residency:
• αφήγηση στιγμών του διηγήματος
• λιτά σκηνικά στοιχεία
• ηχοτοπία, live ή και ηχογραφημένα

Η κεντρική ιστορία αφηγείται τον ανεκπλήρωτο έρωτα του νεαρού ναύτη Γιωργή με την παιδική του φίλη Αρχόντω, η οποία το βράδυ κατά το οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία, παντρεύεται έναν κατά πολύ μεγαλύτερό της άντρα. Μάλιστα ζητούν από τον ίδιο το Γιωργή να μεταφέρει με τη βάρκα του το νιόπαντρο ζευγάρι και τη μητέρα της νύφης στο χωριό του γαμπρού. Ο Γιωργής καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού

φαντάζεται τον εαυτό του να πρωταγωνιστεί σε διάφορα σενάρια αποτροπής του γάμου. Στο τέλος ο ναύτης επανέρχεται από τη φαντασία στην πραγματικότητα και όπως αναφέρει ο Παπαδιαμάντης «Κατέστειλε το πάθος, επραΰνθη, κατενύγη, έκλαυσε κι εφάνη ήρως εις τον έρωτά του».

6.
27| 28.05- 20:30 | μια στιγμή
Studio Matejka
Xαρμολύπη [θέατρο]

Kρατήσεις 99 985232

Η παράσταση Χαρμολύπη δημιουργήθηκε και έκανε πρεμιέρα στο Ινστιτούτο Γκροτόφσκι, Wroclaw, Πολωνία το 2013. Η παράσταση είναι δημιουργημένη από προσωπικές ιστορίες της performer που εκφράζονται μέσα από το σώμα. Όπου οι λέξεις αποτυγχάνουν, η ιστορία του σώματος γεννιέται. Περιέχει τα κομμάτια που λείπουν από τον εαυτό μας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να τραβήξουν τον εαυτό μας από μια υπαρξιακή κρίση, από το σημείο μηδέν της ύπαρξης - για μια επιστροφή στον ίδιο τον εαυτό, για τη ζωή ή το θάνατο. Η παράσταση είναι ένα είδος χαρτογράφησης των σκέψεων μιας γυναίκας που παλεύει με την αβεβαιότητα, για το τι είναι ένα όνειρο και ποια είναι η αποτυχία της στο να αντιληφθεί τον εαυτό της στον πραγματικό κόσμο. Η ελληνική λέξη χαρμολύπη περιλαμβάνει τη δυαδικότητα στη ρίζα της ανθρώπινης εμπειρίας. Σε μια ελεύθερη μετάφραση, αυτό σημαίνει "γλυκόπικρη" ή "χαρούμενη θλίψη". Σε ένα πιο ρεαλιστικό επίπεδο, οι ηλικιωμένοι συχνά λέγεται ότι έχουν χαρμολύπη, λόγω της συσσώρευσηςτων εμπειριών τους. Η Χαρμολύπη έχει πραγματοποιηθεί στην Πολωνία, την Ελλάδα, το Βέλγιο, τη Ρωσία, την Τουρκία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Το νερό πρέπει να πέσει. Ο χρόνος περνάει σταγόνα-σταγόνα. Ένας ολόκληρος κόσμος είναι σε χάος. Ενός λεπτού σιγή για τους απελπισμένους αυτούς. Για αυτούς που αναμενουν ... Στο κενό χωρίς προσδοκία ούτε ελπίδα, μόνο η μνήμη μπορεί να φέρει το φως. Εάν το σώμα ήταν ένα στυλό: μπορείς να γράψεις, να σταματήσεις, να ξαναγεμίσεις το στυλό με μελάνι, να γράψεις και πάλι ... Μακάρι να ήταν ένα στυλό ".

7.
29.05- 12:00- 16:30 | μια στιγμή
Αλεξάνδρα Καζάζου
Ο παλλόμενος Περφόρμερ [σεμινάριο]

Κρατήσεις 99 985232

Στόχος του Σεμιναρίου είναι ,μέσα απο την δουλειά στην ακρίβεια και στην σχεδόν
ανατομική προσέγγιση των ορίων του σώματος είναι να απογυμνώθει κάθε είδους αισθητική
γλώσσα του για να μπορέσει να λάμψει η πρωτογενής φυσικη και προσωπικη έκφραση ,ολιστικη του Performer,η αφθεντική σκηνική παρουσία του ,πάντα μεσα απο την δουλεία του συνόλου.
Μέσα από την σπουδή χρόνων και την πρακτική της στις ομάδες Song of the Goat Theater και Studio Matejka(Grotowski Institute),η Αλεξάνδρα Καζάζου εισηγείτε ένα σεμινάριο για το
πάντρεμα της Σωματικής Ακρίβειας και του παλλόμενου Performer.

Θα γίνει εισήγηση :

1.Στην Καλλιέργεια της συνειδητοποίησης των μερών του σώματος και στις εκφραστικές
δυνατότητές τους.(izolations)

2.Ασκήσεις σε ζευγάρια και συνόλου για την καλλιέργεια της σωματικής ευαισθησίας και επικοινωνίας(listening)

3.δημιουργία σωματικών δράσεων ,πατιτούρα του ηθοποιού ως υλικό δημιουργίας προσωπικής και συλλογικής

4.Δουλειά πάνω στον λόγο,το τραγούδι,ανακαλύπτοντας της σωματικοτητα του και στο σώμα εξερευνώντας την μουσικότητα του ως τις πιο λεπτές ,αόρατες χορδές του.

8.
09|10.06- 20:30 | μια στιγμή
Fado Mediterraneo
Fado Mediterraneo [μουσική]

Κρατήσεις 99 521082

Το Φάδο είναι αστικό ιδιωματικό τραγούδι, αναπόσπαστο κομμάτι πολιτισμού, ζωής και έκφρασης της Πορτογαλίας. Μια από τις αξιολογότερες μουσικές παραδόσεις του Κόσμου, μετρά περίπου δύο αιώνες ιστορίας διατηρώντας παράλληλα τη φρεσκάδα και τη ζωντάνια του καινούριου. Fado Mediterraneo ονομάστηκε η συλλογική προσπάθεια τεσσάρων μουσικών από τη Λεμεσό που συναντήθηκαν για να παίξουν Φάδος με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο ενσωματώνοντας σ’ αυτά Μεσογειακό χρώμα. Το Fado Mediterraneo είναι μια σε εξέλιξη δραστηριότητα που ωριμάζει αργα και σταθερά σαν το παλιο καλό κρασί και φιλοδοξεί να αποκτήσει στέρεες ρίζες και να αγαπηθεί από το κοινό στην Κύπρο.

9.
24|26.06- 21:00 | μια στιγμή
pelma.lia.haraki
Truth well faked [σωματικό θέατρο]

Κρατήσεις 99 261838

Μία από τις αρχικές εικόνες που ενεργοποίησαν τη διαδικασία του κομματιού ήταν ένα παιδί στη Συρία που φώναζε από το κρεβάτι του θανάτου ‘θα σας καταγγείλω στο Θεό’. Η εικόνα αυτή μαζί με άλλες

προδίδουν μια εποχή που αφήνει αμήχανους όσους δεν υποφέρουν. Το έργο λοιπόν πηγάζει από την ενοχή των ενηλίκων που ξέρουν ότι δίπλα τους πεθαίνουν παιδιά από λάθη της γενιάς τους. Δίνει φως στο τραγικό που εμπνέεται από φρικτές αλήθειες ζωής και βρίσκει στέγη στο χώρο του θεάτρου που είναι από τη φύση του πλαστός.
Τι νόημα έχει η τέχνη αν δεν θυμίζει την ευθύνη που θα έπρεπε να έχουμε προς τη ζωή!

10.
01| 02.07- 20:30 | μια στιγμή
Μαριάννα Μιχαήλ
Είδες; [μουσική]

Κρατήσεις: 96 846169

Μια στιγμή! Αυτή η στιγμή που προκλητικά σου αλλάζει τα δεδομένα. Η στιγμή που προκλητικά ανατρέπει την πραγματικότητα και ενεργοποιεί τις αισθήσεις μας.
Μια οπτικοακουστική παράσταση βασισμένη σε πραγματικά και προσωπικά γεγονότα. Η παράσταση αφορά την αναβίωση μιας ανάμνησης μέσα από τις δικές μου αισθήσεις στοχεύοντας την ενεργοποίηση των αισθήσεων μας τη δεδομένη στιγμή. Μπορεί ο ανθρώπινος νους να αντιληφθεί τη βαρύτητα της πραγματικότητας σε μια τέτοια στιγμή;
Η χρήση λουπαδόρου μαζί με διάφορα εφφέ, η χρήση φυσικών ήχων, αντικειμένων, οργάνων, κίνησης, φωτισμού, θα συμβάλουν στην πραγματοποίηση αυτής της οπτικοακουστικής παράστασης.

11.
04-10.07 | μια στιγμή
Eπιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου (Ε.ΚΑ.Τ.Ε)
Δυσλειτουργίες στη Σύγχρονη Τέχνη [φιλοξενία καλλιτεχνών|συμπόσιο]

Κρατήσεις 99 023419

Συμπόσιο /φιλοξενία καλλιτεχνών με θέμα Δυσλειτουργίες στη Σύγχρονη Τέχνη στο οποίο θα διερευνηθούν θέματα που διαμορρφώνουν την σύγχρονη τέχνη.
Η επίδραση του εμπορίου της τέχνης στη δημιουργική διαδικασία, η επιρροή της στη διαμόρφωση της αντίληψης μας για την τέχνη, ο ρόλος της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση των καλλιτεχνικών τάσεων, η επιρροή της πολιτικής και διαφόρων ιδεολογιών στην εικαστική δημιουργία-εξέλιξη και διαφυγή, είναι τα θέματα που θα απασχολήσουν το συμπόσιο. Ανησυχίες που δημιουργούν τις συνθήκες και μας δίνουν την αφορμή ώστε να δημιουργήσουμε ερωτηματικά και φιλοσοφικούς διαλόγους με απώτερο στόχο τη διερεύνηση για τον καθορισμό των αξιών της τέχνης

12.
26|27.08- 20:35 | αυτοσχεδιασμοί
Εκ Δράσης
Ομφαλός [performance]

Κρατήσεις 97 604083

“Ευχήσου να ήσουν μια στιγμή κάποιου άλλου,
σ' εκείνο το ‘εκεί’ που τόσο σου έχει λείψει”
Charles Bukowski
Η πρότασή μας αφορά στην προσπάθειά μας να συνειδητοποιήσουμε την έννοια και τη σημασία της στιγμής, μέσα από την αφήγηση, το σωματικό θέατρο, το παραμύθι και την επαφή με το κοινό. Πόσο διαρκεί μια στιγμή; Ποιες στιγμές καθόρισαν τις εξελίξεις σε σημαντικά θεατρικά έργα; Είναι η επαφή, στιγμή;
Τα σημεία επαφής μας είναι αυτά που θα ορίσουν και την εξέλιξη της δράσης μας, ξεκινώντας από την αφήγηση του μύθου των στρογγυλών ανθρώπων του Αριστοφάνη στο Συμπόσιο του Πλάτωνα και την τιμωρία των θνητών την οποία μας θυμίζει πάντα ο ομφαλός μας, συνεχίζοντας με τη θεωρία των κύκλων των σημείων του Φερντινάντ ντε Σωσσύρ, τις στιγμές του Τέννεσυ Γουίλιαμς στο Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι, τη στιγμή της απόφασης της Ιουλιέτας του Άκη Δήμου και τελειώνοντας με όλα όσα θα προκύψουν στην πορεία του ταξιδιού μας, προσπαθούμε να ερευνήσουμε μέσα από δυο σώματα, δυο ηθοποιούς, δυο μισά που γίνονται ένα (ή και όχι) τις δικές μας στιγμές.
Οι στιγμές των ηθοποιών και της ομάδας, συνδυασμένες με τις στιγμές του κοινού. Θα καλέσουμε από τις προηγούμενες μέρες το κοινό, να απαντήσει μια ερώτηση “ποια στιγμή σε σημάδεψε; μπορείς να μας την περιγράψεις;” και οι στιγμές τους θα γίνουν στιγμές μας, ζωντανά στην παράσταση, επιδιώκοντας να απαλύνουμε μέσα από τη δράση μας, το στίγμα των στιγμών που σημαδεύουν ανεξίτηλά, όπως τα τατουάζ στο σώμα του Εγγλέζου θερμαστή του Καββαδία. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να βιώσει ζωντανά στην παράσταση, τη δική μας οπτική στο δικό του βίωμα και να φτάσει ίσως μαζί μας σε μια νέα συνειδητοποίηση της στιγμής.

                Διεύθυνση γραφείου:

Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Άστιγγος 1, 3016 Λεμεσός, Κύπρος

Διεύθυνση Παλιού Ξυδάδικου:

Γενεθλίου Μιτέλλα 34,

3036 Λεμεσός, Κύπρος

      Τηλέφωνο:

(+357) 99 985232

X