The Yard. Residency 2012 - 13

the.Yard.Residency 2012

Το 2012 το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ ξεκiναει πιλοτικά το the Yard. Residency και ανοίγει τις πόρτες του Παλιού Ξυδάδικου, προσφέροντας φιλοξενία σε καλλιτένες και ομάδες που ζουν και εργάζονται στην Κύπρο. Ως απάντηση στην οικονομική κρίση και τις περικοπές στον πολιτισμό, το ΜΙΤΟΣ παραχωρεί το Παλιό Ξυδάδικο και τον τεχνικό εξοπλισμό του σε ομάδες, από διάφορα πεδία των παραστατικών τεχνών, για παρουσίαση της δουλειάς τους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πιλοτικό The Yard. Residency.

23 - 24 Δεκεμβρίου 2012
Ο ΣΙΜΙΓΔΑΛΕΝΙΟΣ.
Δραματοποιημένο παραμύθι
Δραματοποίηση /Χορογραφία: Χλόη Μελίδου.
Ερμηνεία: Μαρίνα Βρόντη, Χλόη Μελίδου
Διοργανωτές:
Μουσείο Το Πλουμιστό Ψωμί, Κέντρο Λόγου και Τεχνών ΤΕΧΝΟΔΡΟΜΙΟ

Ο Σιμιγδαλένιος είναι ένα λαϊκό παραμύθι για την αλήθεια της πραγματικής και ανυπέρβλητης αγάπης , που όταν ορίζει την ψυχή o άνθρωπος όλα τα μπορεί. Παρουσιάζεται σε μια διασκευή στην κυπριακή διάλεκτο που φέρνει το μύθο ακόμα πιο κοντά μας. Μέσα στην ατμόσφαιρα που δημιουργείται, η λαϊκή σοφία και η μαγεία του παραμυθιού ζωντανεύουν και μας ταξιδεύουν.

Nava Jam. Ακουστική συναυλία
Oud, Cumbus, Trumpet, Ney, Rabab, Violin, El Guitar,
Double Bass, Tabla, Didjeridu

Nava ονομάζεται ένα είδος περσικής μουσικής (دستگاه (dastgâh)). Επιπλέον μεταφράζεται από τα περσικά ως “ ο ήχος της μουσικής”.
Η μπάντα Νava δημιουργήθηκε στην Λεμεσό, αρχικά από τον Navid Gholipour, Hani Rusta και Άλκη Αγαθοκλέους. Η ιδέα ήταν η ένωση των ηλεκτρονικών ήχων με ακουστικά όργανα. Σε συχνά διαστήματα φιλοξενούν και άλλους μουσικούς και τζαμάρουν.

19 Ιανουαρίου 2013
Woyzeck: Μια προσέγγιση στη ζωντανή δράση, κινούμενη εικόνα και ήχο. Παράσταση - ανοικτή πρόβα.

Σκηνοθεσία Achim Wieland

Αυτή η φιλοξενία εξερευνά μια πειραματική προσέγγιση στο αποσπασματικό έργο «Βόυτσεκ» του Γκεοργκ Μπύχνερ και των δυνατοτήτων του για μια σύγχρονη ανάγνωση, ταυτόχρονα για τον κινηματογράφο και το θέατρο. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες Achim Wieland (Σκηνοθεσία), Πάνος Μπάρτζης (Ήχος), και οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές Μάριος Ιωάννου και Έλενα Καλλινίκου θα ερευνήσουν το πως ο ήχος σε συνδιασμό με την κινούμενη εικόνα δεν μπορούν μόνο να στηρίξουν την υπάρχουσα θεατρική δράση, αλλά και να κεντήσουν, να αντιπαραθέσουν και ενδεχομένως "να προκαλέσουν όχι τη συμπάθεια, μα τη φαντασία του θεατή" (-Vincent Scully).

30 Ιανουαρίου – 3 Φεβρουαρίου 2013
LEANING TO THE INVITATION.
Σεμινάρια με τον χορευτή, χορογράφο Κωνσταντίνο Γεράρδο

Το πρώτο σεμινάριο που απευθύνεται σε χορευτές θα αφορά τo σύγχρονο χορό και το Contact Improvisation. Το δεύτερο σεμινάριο που απευθύνεται σε ηθοποιούς και θεατρολόγους θα περιλαμβάνει αυτοσχεδιασμό σε κίνηση, λόγο και ήχο. Το κάθε σεμινάριο θα έχει συνολική διάρκεια 20 ωρών . Την τελευταία μέρα των σεμιναρίων θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση της δουλειάς που προηγήθηκε.

Το έργο πραγματεύεται το θέμα του κατακερματισμού της ανθρώπινης ύπαρξης στα πλαίσια της σημερινής κοινωνίας, όπου ο άνθρωπος ακινητοποιείται νοητικά και σωματικά μην μπορώντας να αντεπεξέλθει στις συνθήκες που τον περιβάλλουν καθημερινά. Με αφετηρία την αναζήτηση της αλήθειας στον Λόγο και κατ’ επέκταση στην επικοινωνία μέσα από αυτόν, καθώς και τη θέση του ατόμου στο παρόν κοινωνικό πλαίσιο, το έργο ‘εγκυμονεί’ την ομολογία ενός ανθρώπου που στην προσπάθειά του να αντέξει μια στυγνή πραγματικότητα,
επαναπροσδιορίζει αυτή την ίδια την αναζήτηση, αντικαθιστώντας την με το φαντασιακό.
Το έργο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του Project Room #3: Scenic Affairs του εικαστικού Παναγιώτη Μιχαήλ και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2011

6 - 7 Φεβρουαρίου
Το ημερολόγιο ενός τρελού του Νικολάι Γκόγκολ
/ θεατρική παράσταση
Σκηνοθεσία Σπύρου Χαραλάμπους με τον ηθοποιό Μάριο Ιωάννου

"Ένας ηθοποιός, μια βαλίτσα, ένα φως, λίγο μουσική και η παρουσία σας αρκούν..
Το έργο γράφτηκε πρίν ένα και βάλε αιώνα στη Μόσχα από τον Νικολάι Γκογκόλ.
Περιγράφει έναν απλό, συνηθισμένο  άνθρωπο και που όμως στη περιγραφή αυτή βρίσκεις όλο το παρελθόν, παρόν και μέλλον της ανθρωπότητας.
Η δική μας ανθρωπότητα θα μιλήσει κυπριακά.”
Μάριος Ιωάννου

theYard.Residency 2013

Το Kέντρο Παραστατικών τεχνών θέτει ως θεσμό το the Yard και ανοίγει τις πόρτες του Παλιού Ξυδάδικου, προσφέροντας φιλοξενία σε δημιουργούς και καλλιτεχνικές ομάδες από Κύπρο και εξωτερικό κατά το δέυτερο μισό του 2013.

Δυστυχώς οι οικονομικές εξελίξεις και οι περικοπές στον πολιτισμό έφεραν καλλιτέχνες από όλα τα πεδία των παραστατικών τεχνών σε πολύ δυσμενή θέση. Αξιoλογώντας λοιπόν, την ανάγκη της τοπικής καλλιτεχνικής παραγωγής και κινητικότητας, το ΜΙΤΟΣ μετά από ανοικτό κάλεσμα, συμπληρώσε το πρόγραμμα του theYard.Residency13 με εφτά συμμετοχές και ένα guest participant.

Επιλέγηκαν προτάσεις με πρωτότυπο και πειραματικό χαρακτήρα, με νέους δημιουργούς και ομάδες, από διαφορετικά πεδία των παραστατικών τεχνών. Οι συμμετέχοντες είχαν στη διάθεση τους το Παλιό Ξυδάδικο για μια βδομάδα (για πρόβες και παραστάσεις), χρήση του τεχνολογικού του εξοπλισμού, βοήθεια σε τεχνικά θέματα, καθαριότητα και διαμόρφωση του χώρου, μέρος της προώθησης. Επίσης, τα έσοδα από τις δράσεις άνηκαν αποκλειστικά στους ίδιους τους δημιουργούς.

25/05.
Along the way...Forgotten- Χορός

Δραματουργός - Achim Wieland, Ήχος - Πάνος Μπαρτζής, Performer/ Movement Creator - Αριάνα Μαρκουλίδης
Περίοδος φιλοξενίας 7μέρες

Στρώση πάνω σε στρώση. Η τεχνητή επιδερμίδα με την οποία η κοινωνία, οι συγκυρίες, η οικογένεια, η κοινή γνώμη ή οι τυχαίες επαφές, με έχει καλύψει. Ότι έχει καλυφθεί θα αποκαλυφθεί. Είμαι ένα κομμάτι σε ανάστροφη πορεία. Το ταξίδι μου ανάποδα στο χρόνο...αποκαλύπτοντας τι είχε θαφτεί, λύνοντας ότι παρέμεινε σε εκκρεμότητα, ξυπνώντας ότι είχε αποκοιμηθεί. Παλεύοντας να βρω από τι είμαστε φτιαγμένοι και αντιμετωπίζοντας τις πληγές που είχαν μείνει ανοιχτές στην πορεία. Ποιοί είμαστε τώρα; Κι αν τα ρούχα που φοράω δεν είναι τα δικά μου; Ποιός είμαι τότε;
Είμαι το γυμνό μου σώμα;
Η σάρκα. Τα μάτια μου. Οι πληγές.

7,8,9/06.
Ετυ(ο)μολογία
- Θέατρο.
Ιδέα/Σκηνοθεσία/Δραματουργία - Μαρία Κυριάκου, Κείμενο - Μαρία Κυριάκου σε συνεργασία με τον Μάριο Ιωάννου, Ερμηνεία - Μάριος Ιωάννου, Σκηνικό/Βίντεο - Παναγιώτης Μιχαήλ, Μουσική Επιμέλεια/Ήχος - Πάνος Μπάρτζης, Φωτισμοί - Βασίλης Πετεινάρης
Περίοδος φιλοξενίας: 7μέρες

29/07 - 4/08
Εικαστική Εγκατάσταση

Μανώλης Χατζημανώλης/ Ειρήνη Ζήνωνος
Περίοδος φιλοξενίας: 8μέρες

Mια γραμμική παράσταση μήκους 3 μέτρων που απεικονίζει συγκρούσεις διαδηλωτών με αστυνομικούς, βασισμένη στις πρόσφατες αναταραχές που έγιναν στην Ελλάδα, χαρακτηριστική του αδιεξόδου στο οποίο βρίσκεται η χώρα. Η σύνθεση και η φόρμα του έργου παραπέμπουν σε αρχαιοελληνικές μετώπες και πιο συγκεκριμένα στις παραστάσεις από την σαρκοφάγο του Αλέξανδρου από την οποία και είναι εμπνευσμένη. Το αποτέλεσμα δημιουργείται από την προβολή σε πανί πλαστικών φιγούρων με την τεχνική που χρησιμοποιείται στο θέατρο σκιών (σειρά από λάμπες πίσω από το πανί), και συγκεκριμένα τον Καραγκιόζη, ο οποίος αποτελεί και την δεύτερη βασική αναφορά του έργου μέσα από την οποία υπονοείτε το κοινωνικό σχόλιο μεταβάλλοντας τις φιγούρες και των δύο πλευρών από εν δυνάμει ηρωικές σε

εγκλωβισμένες σε ένα φαύλο κύκλο υποταγής επανάστασης. Τέλος, ο περιβάλλον χώρος ( κτήρια, κάδοι κλπ) δημιουργείται από σκιές από ευτελή υλικά όπως παλέτα, εφημερίδες, χαρτόνια και άλλα. Επιπλέον πλαισιώνεται από επεξεργασμένο ήχο με μια μίξη από το μουσικό θέμα του Καραγκιόζη και ηχητικά από διαδηλώσεις το οποίο οξύνει την αντίθεση ανάμεσα στο δράμα και τη σάτιρα.

14/09.
What she does
- Video performance
Σενάριο/ Ερμηνεία - Christina Maldonado, Κινησιολογία - Věra Ondrašíková, Φωτογραφία - Jan Moravek , Παραγωγή - Jedefrau.org
Περίοδος φιλοξενίας 9μέρες

Μια video-performance που επανερμηνεύει ένα θρίλλερ film-noir της δεκαετίας του ’60.
Οι ζωντανές φυσικές επεμβάσεις της performer εισβάλλουν στην οθόνη και διαλύουν τη σύνθεση των σκηνών, στις οποίες μια γυναίκα αναγκάζεται να αντιμετωπίσει πολλούς κινδύνους, όπως η χειραγώγηση, ο σαδισμός, ο εξαναγκασμός και η απαγωγή.
Η Christina Maldonado αντιδρά διαισθητικά σε αυτές τις καταστάσεις, υιοθετώντας όποιους τρόπους μπορεί για να τις επηρεάσει. Αντιμετωπίζει τους δικούς της φόβους,
μέσα από την ανάγκη της να καταστρέψει το κακό και την ανάγκη της να προσδιορίσει με αυτό.

22/09
THE STRANGER GETS A GIFT
- Presentation work in progress.
Christina Maldonado

Μπορεί η συγκίνηση να αποτελεί μια ουσιαστική ανάγκη, η οποία μπορεί να ικανοποιηθεί, να παρασχεθεί, να συστηματοποιηθεί και να οργανωθεί;
Μπορεί η τέχνη να είναι υπηρεσία;
Το STRANGER GETS A GIFT επιδιώκει να διευρύνει τις δυνατότητες πως ένα καλλιτέχνης συνδέεται με την τέχνη προσφέροντας μια σειρά από performance-installations, που λειτουργούν ως «συσκευές» με σκοπό να χρησιμοποιηθούν από ένα άτομο από το κοινό (ο χρήστης). Με αυτόν τον τρόπο που στοχεύεται να επανατοποθετήθεί ο θεατής με την καλλιτεχνική εμπειρία και να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση.

4,5,6/10.
Devised Performance.

oμάδα limen. δεντρολίβανο.
Σκηνοθεσία - Σπύρος Παπαβασιλείου, Επιμέλεια Μουσικής /Σχεδιασμός Ήχου - Jennifer Ιωαννίδου, Σχεδιασμός Φωτισμού - Βασίλης Πετεινάρης, Επιμέλεια Κίνησης - Έλσα Σουρουλλά, Εικαστική Εγκατάσταση - Μαρία Τουμάζου, Σχεδιασμός Video Art/Προβολές - Γιώργος Χαραλάμπους, Bobby Ξενοφώντος - Ηχολήπτης , Νικολέττα Προκοπίου - Απόδοση/Συγγραφή Κειμένων- Γιώργος Χαραλάμπους/Σπύρος Παπαβασιλείου - Σχεδιασμός Αφίσας, Βοηθός Παραγωγής - Κυριάκος Αυξεντίου, Εικαστική επιμέλεια /Δραματουργική επεξεργασία: ομάδα limen
Ορφέας - Γιώργος Κυριάκου
Άρχοντας του Κάτω Κόσμου - Δημήτρης Κωνσταντινίδης
Ευρυδίκη - Νικολέττα Προκοπίου
Περίοδος φιλοξενίας: 9μέρες

Mε αφετηρία το μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, μπλέκουμε μυρωδιές θύμησης, ήχους τουίστ και βαλς, σκουριασμένων σωλήνων και νερού που στάζει, γράμματα, βιβλία και καπέλα, εικόνες σιωπής, τα σώματα των ηθοποιών, τη γλώσσα ενός κοιτάγματος. Όλα στον Κάτω Κόσμο, όπου η Ευρυδίκη φτάνει σύντομα μετά το θάνατό της, κουβαλώντας μόνο μια βαλίτσα. Εκεί συναντά ένα μυστηριώδη άντρα με περίεργη διάθεση για «παιχνίδι», που αυτοαποκαλείται Άρχοντας του Κάτω Κόσμου. Οι δυο τους δίνουν τη μάχη μεταξύ θύμησης και λησμονιάς - ζωής και θανάτου, μα το «κοίταγμα» του Ορφέα είναι και πάλι αυτό που καθορίζει τη μοίρα.Ένα ταξίδι θανάτου γεμάτο ζωή, με μια Ευρυδίκη δανεισμένη από τον μύθο μα αληθινή όπως ορίζει η τέχνη. Ερεθίσματά μας ο μύθος, το θεατρικό «Ευρυδίκη» της Σάρα Ρούλ, οι μυρωδιές που ξυπνούν μνήμες.
Μια επινοημένη παράσταση εικόνας και ήχου, κίνησης και δράσης με video art και sound installations.

13,14,15/12
Άγιος Ξεστράτης
- Performance
Ιδέα/ Κείμενο/ Χορογραφία/Performance: Κάλια Μαλιαλή, Τεχνική Υποστήριξη: Λούκας Βαλέβσκι και Έλενα Ιωαννίδου, Φωτογραφία: Γιώργος Χαραλάμπους, Σχεδιασμός Αφίσας:

Δέσποινα Καννάουρου
Διάρκεια Φιλοξενίας: 5μέρες

Το St Range είναι μία σόλο περφόρμανς που ταλαντεύεται ανάμεσα στο πνευματικό, το αισθητηριακό και φαντασιακό σώμα. Μέσα από αυτή τη δουλειά η καλλιτέχνης παίζει με αντιθέσεις και ποιότητες που κινούνται μεταξύ σοβαρότητας και αστεϊσμού, μεταξύ της προσδοκίας και μεγαλοπρέπειας που δημιουργείται βλέποντας κάποιον να κάνει κάτι εν ώρα παράστασης και την ίδια ώρα με την ασημαντότητα της ίδιας της δράσης.

21-23,25,28-30/11
H4WHAT- performance
| guest participant
Lukasz Walewski- Κωνσταντίνα Peter

Όνειρο... Μια ζωή και ένας συνεχής αγώνας για να βρω τον εαυτό μου."
"Ποιοι είναι οι άλλοι που εισβάλουν σε μένα και ποιος είναι αυτός που με κοιτάει κατάματα στον καθρέφτη;"
Tο H4what είναι εμπνευσμένο από το έργο του ντοκυμαντερίστα Werner Herzog και ενός ονείρου, αποτελεί συνέχεια του H20 11 που παρουσιάστηκε το 2011 στο Φεστιβάλ Χορού/ Κίνησης και Παραστατικών Τεχνών NO_BODY, στο Θέατρο ΠΑΛΛΑΣ. Η σειρά αυτών των παραστάσεων διαπραγματεύονται πως η αυστηρά προσωπική θεματολογία μπορεί να εκφραστεί επί σκηνής.
Η δράση της παράστασης εκτυλίσσεται ως μια διαδρομή ενός ονείρου, με προβολή σκέψεων, λέξεων, ήχων και συμβόλων, μέσα από μια σειρά εικόνων της ανθρώπινης φιγούρας. Μέσα από μια σειρά προβληματισμών. Αν η κατάσταση του ανθρώπου βρίσκεται μέσα σε ένα πολιτισμό που καταρρέει, πόσο χώρο έχει το προσωπικό όνειρο. Πόσο αποφασισμένοι και συγκεντρωμένοι πρέπει να είμαστε, ώστε το όνειρο να γίνει πραγματικότητα. Πόσες πιθανότητες υπάρχουν για αυτό.
Συντελεστές:
Μια εκτέλεση του Λούκα Βαλέβσκι σε συνεργασία με τη θεατρολόγο  Κωνσταντίνα Peter. Τεχνική Υποστήριξη Αλεξάντερ Γιότοβιτς.

                Διεύθυνση γραφείου:

Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ

Άστιγγος 1, 3016 Λεμεσός, Κύπρος

Διεύθυνση Παλιού Ξυδάδικου:

Γενεθλίου Μιτέλλα 34,

3036 Λεμεσός, Κύπρος

      Τηλέφωνο:

(+357) 99 985232