Untitled-7

Ετυμολογικά, η λέξη μίτος είναι ανερμήνευτη, αγνώστου ετύμου.
Σημαίνει οτιδήποτε οδηγεί, βοηθά στην επίλυση δύσκολου προβλήματος.

Η λέξη είναι συνδεδεμένη με την έκφραση ο μίτος της Αριάδνης, το κουβάρι, που σύμφωνα με τη μυθολογία, έδωσε η Αριάδνη στο Θησέα για να βγει από το λαβύρινθο του Μινώταυρου.

Στο λεξικό των Liddell Scott βρίσκουμε τις κυριώτερες ερμηνείες του μίτου: κλωστή, πηνίο, δίκτυο (web), η χορδή της λύρας, απ' όπου απορρέει πλήθος μεταφορικών εννοιών, όπως η κλωστή της μοίρας κλπ. Επίσης αναφέρεται στην ποίηση του Ορφέα, ως ο σπόρος, το σπέρμα: στήμοσι δὲ τοῖς αὔλαξι, μίτον δὲ τὸ σπέρμα ἀλληγορεῖσθαι

καὶ δάκρυα Διός τὸν ὄμβρον δηλοῦν, δηλαδή, οι στήμονες είναι τα αυλάκια, ο μίτος συμβολίζει το σπέρμα και η βροχή είναι τα δάκρυα του Δία.

Στη SUDA, των βυζαντινών χρόνων, μεταξύ άλλων σώζεται η φοβερή παροιμία: από λεπτού μίτου το ζην ηρτήσθαι, δηλαδή η ζωή μας κρέμεται από μια κλωστή.

Είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός (MKO), που δημιουργήθηκε από την ηθοποιό/performer Έλενα Αγαθοκλέους και τον performer/ σκηνοθέτη Λούκα Βαλέβσκι το 2007. Η έδρα του Κέντρου, το Παλιό Ξυδάδικο, είναι ένα πρώην παραδοσιακό εργαστήριο ξυδιού, που βρίσκεται στην ιστορική περιοχή της Λεμεσού κοντά στο Μεσαιωνικό κάστρο της πόλης.

Οι δραστηριότητες του ΜΙΤΟΣ εστιάζουν στην υποστήριξη της πλατφόρμας παραστατικών τεχνών, με βασικό άξονα το θέατρο και την Performance Art: πρόγραμμα φιλοξενιών theYard.Residency, φεστιβάλ (μικρό φεστιβάλ αρχαίου δράματος, Παράξενη οθόνη.κύπρος), θεατρικές παραγωγές,vσυμπαραγωγές με ευρωπαϊκές ομάδες και οργανισμούς, σεμινάρια, master classes, εικαστικά δρώμενα, εκθέσεις κλπ. Παράλληλα, το

ΜΙΤΟΣ συνεργάζεται με ευρωπαϊκα δίκτυα και διεθνείς οργανισμούς για τη στήριξη της καλλιτεχνικής κινητικότητας και ανταλλαγής. Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ το ενδιαφέρει η κοινωνική δράση και η ανάπτυξη σχέσων με την τοπική κοινωνία.

Η θεατρική δουλειά του ΜΙΤΟΣ έχει αναφορές στην πολιτιστική κληρονομιά και τη σύγχρονη της έκφραση-παραστατικότητα. Η θεατρική έρευνα, πάνω στα κείμενα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, σε συνδυασμό με τη δουλειά στο σώμα, τη φωνή και τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, οδήγησε στη δημιουργία της θεατρικής γλώσσας του ΜΙΤΟΣ. Με θεατρικές παραγωγές συμμετείχε σε συμπόσια και φεστιβάλ σε Κύπρο, Ελλάδα, Γαλλία, Πολωνία και έχει προσκληθεί για παρουσίαση θεωρητικών εισηγήσεων που αφορούν στη θεατρική προσέγγιση των project του. Η δουλειά  του ΜΙΤΟΣ ξεχώρισε και

έχει διακριθεί: με ανάθεση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού εκπροσώπησε την Κύπρο στο Διεθνές θεατρικό φεστιβάλ Αβινιόν OFF με την παράσταση "Βάκχες, το πένθος του Πενθέα" το 2010, όπως επίσης η ίδια παράσταση διακρίθηκε στο 1ο Πειραματικό Φεστιβάλ. Επιλέχθηκε από το ΘΟΚ να συμμετέχει στην Κυπριακή αποστολή στην Prague Quadrennial στην Τσεχία, για τη χρήση του Παλιού Ξυδάδικου, το 2011. Η Έλενα Αγαθοκλέους επιλέχθηκε να συμμετέχει στο New Project Group κατά τη διάρκεια του 33ου Παγκοσμίου Συνεδρίου του ΙΤΙ στην Κίνα το 2011. Η παράσταση "ΒΑΚΧΕΣ" συμμετείχε στο 16ο Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, το 2012 και την ίδια χρονιά επιλέχθηκε με το "ΑΝΟΜΒΡΙΑ project" στο πλαίσιο της Κυπριακής Προεδρίας της ΕΕ. Βραβεύτηκε από το ΙΔΕΠ, για την υλοποίηση του προγράμματος Leonardo με τίτλο "Ariadne’s Walk,

a journey to the North side" Το ΜΙΤΟΣ ολοκλήρωσε το διετές θεατρκό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Culture 2007-2013, "Songs of My Neighbors", στο οποίο ήταν συντονιστής με εταίρους από την Πολωνία και την Ιταλία. Το διετές θεατρικό πρόγραμμα του ΜΙΤΟΣ "Hρω_ισμοί" αποτελεί μέρος του επίσημου προγράμματος της Πολιτιστικής Ευρωπαικής Πρωτεύουσας Πάφος 2017.